Felkészítő Tábor

Az MFF 2013 első eleme a Felkészítő Tábor volt, melynek keretében a szervező gárda összeállította a projekt pontos menetét és az elvégzendő feladatok listáját.

Az Munkanélküli Fiatalok Fóruma 2013 szervezői számára a civil szektor azelőtt ismeretlen volt. A projekt sikeres végrehajtásának érdekében mindenképpen szükséges volt ez irányú ismereteink bővítése. Ennek érdekében egy úgynevezett felkészítő tábor megszervezéséről határoztunk. A tábor augusztus 9-12-ig került megrendezésre Veszprémben.

Túl a nyár derekán, a legnagyobb hőségben, augusztus 9-én érkeztünk a tábor színhelyére, a veszprémi Péter Pál Panzióba. Egymás üdvözlése, a szállás elfoglalása után rögtön nekivágtunk a program részletes átbeszélésének. Az első nap délutánján a Veszprémi BEST Bizottság egyesület elnöke Fodor Mercédesz, valamint a projekt segítője Papp Zoltán tartott előadást nekünk. A téma a Civil szektorok helyzete Magyarországon volt. Eljött az este, társaságunk az utazás és az előadás után megfáradva egy könnyed beszélgetés után elvonult éjszakára.

Az ezt követő reggelen, a bőséges reggeli után újult erővel néztünk a következő előadás elé. A téma a projektmenedzsment és a pályázatírás volt. Ennek során okosabbak lettünk az előttük álló feladatok elvégzésének metódusait illetően. Megismerkedtünk továbbá a pályázatírás rendszerével, országunkra vonatkozó sajátosságaival és természetesen a saját magunk által benyújtott pályázat részleteivel. Az ebédet egy belvárosi hangulatos étteremben költöttük el.

A délután folyamán aztán már kezdődött magához az MFF 2013-hoz kapcsolódó effektív munkavégzés. Nevezetesen a kérdőív összeállítása. Ez estig el is tartott. A vacsorát a panzióban fogyasztottuk el, miután jólesett nyugovóra térni. Éjjel nagy hanggal érkezett a hidegfront, reggelre teljesen felfrissült a forróságtól megállott ragacsos levegő, és vele mi is. Frissen, tettre készen vágtunk neki a további feladatok elvégzésének a reggeli után. Aznapra a projekt során felmerülő konkrét feladatok csoportosítása, valamint azoknak személyekre történő kiosztása volt a terv. Ez délutánig eltartott, miután közös megegyezéssel egy kiadós ebéd utáni frissítő séta maradt mindössze a nap hátralevő részére a program.

Az utolsó, negyedik napon a reggeli után már csak néhány tennivalónk volt. Moderálás és konfliktuskezelési gyakorlatokkal készültünk a projekt során felmerülő eseményekre, melyek minden bizonnyal hasznosnak bizonyulnak majd a fórumok során. Ezután egy könnyű ebéd a panzióban, majd összepakolás és a szállás elhagyása következett. Jó hangulatban, az elmúlt négy nap eseményeit átbeszélve, kicsit lazábban kiértékelve búcsúztunk egymástól. Sok szerencsét kívánva egymásnak az előttünk álló kihívásokhoz, ki-ki útba vette otthonát.