“FELKÉSZÜLTÜNK!” – résztvevői beszámoló
Röpke kis “pihenés” után újra együtt volt a csapat. Összeült a brigád egy hétvégére, hogy véghezvigye a projekt részét képező Felkészítő Tábort. A 3 napos rendezvény folyamán, ami március 7-
Március 7-
A tábor első napján, a csapatépítés után elkezdődött a valódi aktív tevékenység. A “Brainstorming”, folyamatosan végig követte az eseményeket, Merci előtt le a kalappal kiválóan irányította az “agyvihart” a hétvége alatt (senkit nem ütött meg a villám) mindenki becsülettel kivette részét, és volt véleménye vagy ötlete.
Elsőként megvitattuk, milyen készségek is kellenek egy project lebonyolításához, egybehangzó vélemények születtek a résztvevők részéről. Utána hasonló lebonyolítással megvitatásra kerültek a toborzási készségek, szintén egyöntetű véleményekkel. Továbbra is maradtunk a készségeknél mentorál feladat témakörben. Itt ugyan kicsit “egyénebbre” szabottra sikerült, hogy ki-
Majd egy SWOT analízis következett az MFF14-
Március 8-
Meghatároztuk a célcsoportot, a résztvevők számát. Szervezeti szempontból is átbeszéltük, hogy mi tenné még jobbá az amúgy is pozitív hozzáállású kis brigádunkat. Ezek után marketing stratégiát állítottunk fel, levonva az előző projekt tapasztalatait. Nagyobb hangsúlyt fektetünk a hirdetésekre, mindenki erre a megállapításra jutott okulva az előző projekt gyermekbetegségeiből. Kihasználva a világháló előnyeit, az elérhető online módokon minden irányban megtesszük a lépéseket. Úgyanígy teszünk a nyomtatott sajtóval, plakátokkal, szórólapokkal, ill. rádiók “beszervezésével”. Lényeg, hogy hallassuk a hangunk és a lehető legtöbb emberhez eljusson az információ. Ehhez mindenkinek felkészültnek kell lennie és igen fontosnak találtuk, hogy készítsünk egy projektösszefoglaló dokumentumot.
Ezek után megtörtént a feladatok kiosztása, időbeli ütemezése, és ki miért lesz felelős. Kezdve a marketing eszközök tervezésétől, a médiák megkeresésén, a táborok problémamentes megvalósításán keresztül a jelentkezési lapok elkészítéséig. Nem kis feladatot róva mindenkire, de mivel jó kis csapatot alkotunk, nem lesz akadály!
Március 9.: Ez a nap a mentorálásról szólt. Mivel különböző emberek vagyunk, másképp is látjuk a dolgokat, hogy egységesebb legyen a feladat, kitöltöttünk egy “önismereti” tesztet, amiben kiderült ki milyen “szintre” értékeli magát és a projekt különböző tulajdonságaival kapcsolatban, ill. miben és hogyan kellene javulnia, tovább fejlesztenie magát. Eredményeket összevetettük, megbeszéltük, kiértékeltük. Későbbiekben jó referencia anyag lesz összehasonlítani, hogy ki mennyit, miben és hogyan jutott előrébb a “fejlődésben.
Miután ez megtörtént, nekiestünk az érdemi részének, milyen készségekkel kell rendelkeznie egy jó mentornak és hogyan tud sikeresen mentorálni, motiválni egy egyént. Ezt lebontottuk apró részletekre, példának említve: “hogyan legyen vki pozitív hozzáállású, váltson szemléletet, milyen célokat keressen stb.” Kitértünk továbbá a határozottságra, racionális gondolkozásra, alkalmazkodó készségre, tanulékonyságra, motiválásra, megjelenésre, szociális háttérre, protekciókra, tudásra, szakmára, terhelhetőségre és kommunikációs képességekre is. Ezeket egyesével végig vettük, megoldásokat találtunk a lehetséges felbukkanó gondokra, mindenkinek akadtak jó ötletei, hogy az adott “témakörben” hogyan lehet tovább lendíteni a mentorált “szekerét”. Végeredményben megtaláltuk azokat a “mozzanatokat”, lehetőségeket, megoldásokat, hogy hogyan tudjuk a legtöbbet adni, nyújtani mi, és a legtöbbet kihozni a mentoráltból, hogy motivált, pozitív és főleg Sikeres legyen a jövőben!
Érdekes és tanulságos napok voltak ezek, azt hiszem mindenki tanult az elhangzottakból bőségesen és ki-
By: Chlebnyiczki Pál