Így találhatsz munkát a Facebookon

Külföldön már régóta divat, Magyarországon viszont csak az utóbbi időben vált tömegjelenséggé, hogy az álláskeresők a közösségi média segítségével találjanak maguknak (új) munkát. A leendő dolgozók mellett a munkaadók is egyre nagyobb figyelmet fordítanak a social felé, sőt, van olyan cég is, ami első körben már a közösségi platformokon keresztül hirdeti meg egy-egy új állását, a tapasztalatok szerint pedig a módszer hatékonynak bizonyul.

A kilencvenes évek vége felé Magyarországon is elindultak az első online álláskereső oldalak és gyorsan népszerűek lettek. A közösségi oldalak nélküli időkben ez volt a leghatékonyabb módja, hogy valaki állást találjon magának: a nyomtatott lapokhoz képest folyamatosan friss adatbázist, egyszerű keresést és hírleveles tájékoztatást kínáltak, hogy a potenciális munkaerő mellett még véletlenül se menjen el egyetlen lehetőség sem. A Facebook megjelenésével aztán ezek a portálok felköltöztek a közösségi oldalakra, mára azonban úgy tűnik, át is vehetik tőlük az álláshirdető szerepét.

A Facebook segítségével többféleképpen találhatunk magunknak állást. A klasszikus lehetőség, hogy lájkoljuk az online álláskereső oldalak Facebook-oldalát. A választék igen széles, ugyanakkor egy dologban megegyeznek: a Facebookot csak forgalomterelésre használják, az adott állás részleteiről csak a saját weboldalukon tudhatunk meg részleteket. A különbség talán csak annyi egy hírlevélhez képest, hogy itt naponta többször szerezhetünk tudomást egy-egy munkáról.

A Facebookra regisztrált álláskereső weboldalak mellett megtalálhatjuk a tematikus oldalakat/csoportokat is. Ez már közelebb áll a személyre szabott álláskereséshez, hiszen elég azt az oldalt követnünk, amilyen típusú munkát szeretnénk magunknak, így a többi – számunkra érdektelen – nem is jelenik meg.

A rajongói oldalak mellett sok olyan csoportot is találni, ami az álláskeresőknek igyekszik segíteni. Ezek legtöbbje zárt, de könnyen csatlakozhatunk hozzájuk, ráadásul több olyan is létezik, ami regionális szinten működik. Álljon itt  példaként egy békéscsabai csoport.  A csoportok sajátossága, hogy nem csak az üzemeltetők által közzétett álláshirdetéseket olvashatjuk, hanem amolyan apróhirdetési felületként is használhatjuk őket.

Az álláskeresők számára egy harmadik lehetőséget jelenthet az, ha egy, a Facebookon is jelenlévő cég/szervezet hirdetett posztban keres magának új munkaerőt. A módszer igen hatékony, hiszen a targetált hirdetéseknek köszönhetően valóban azok találkoznak majd a poszttal, akiket az adott témakör érdekel, de ha nekik épp van is állásuk, jó eséllyel van egy olyan ismerősük, akinek épp nincs..

Érdemes lehet átgondolnunk a közösségi oldalakon való aktivitásunkat is. Ha tudjuk, hogy milyen munkával szeretnénk foglalkozni, akkor a legcélravezetőbb, ha a facebookos profilunkat is ezek alapján kezeljük. Ha például programozói állást keresünk, érdemes követni a hazai nagyobb, és kisebb regionális cégek oldalait, az érdeklődési körünkbe pedig minden olyan dolgot felvenni, ami az informatika ezen részéhez kapcsolódik, így nagyobb eséllyel találhatjuk majd szembe magunkat egy Facebookon feladott, targetált álláshirdetéssel.

Megosztás
Keresés az oldalon
Erasmus+
Kövess minket!

Facebook

Támogatóink